miercuri, 18 februarie 2015

Amintiri despre trecut - MASCA!


Nu stiu cum sa incep! De regula eu nu prea traiesc in trecut. Este o forma de a-mi proteja sufletul de durerile traite si de a merge mai departe cu fruntea sus. Dar cand vine vorba de Ghighi Neamtu ... Un prieten cald si plin de viata, care intotdeauna ma ridica de jos, dupa ce sotul meu si prietenul lui Cornellius imi tavalea sufletul prin noroi! Concret, Cornellius (eu ii spuneam Lutu), era dependent de prieteni, bautura si femei, ca orice "artist" - canta la chitara excelent, compunea, scria poezii... etc. Un ins care nu a pus niciodata "picioarele pe pamant" - vorba romanului, ci a plutit intr-o lume a lui departe rau de realitate. Ei bine, Ghighi era fix la fel, dar avea si o doza de realism care ii lipsea bunului sau prieten. Moartea lor a fost pe undeva asemanatoare: Lutu a murit in 1996, la spital, la 41 de ani, rapus de propria inconstienta iar Ghighi a murit in decembrie 2014, acasa, la Roma, rapus de aceeasi proprie inconstienta: nu-i pasa cat va trai, dar sa traiasca din plin! Dumnezeu va avea grija de cei doi artisti:)

Sa revin, am vrut sa va spun de ce nu pot uita Masca lui Ghighi. Pentru cine nu stie, Masca a fost primul Pub din Barlad, la subsol la Cerbul de Aur. A fost facut de jurnalistul, artistul, umoristul, boemul si prietenul tuturor artistilor GHIGHI NEAMTU! Masca ... a luat fiinta in 1994 si a "murit" in 1995, pentru ca Ghighi saracul a dat faliment! De ce? Pentru ca acolo se organizau seri si nopti fantastice, artisti din tot judetul venind sa cante folk sau sa spuna ... bancuri:) Ion Enache, poetul, Ion si Gelu Chiriac (fratii Chiriac, va mai amintiti??) Romica Brunchi, Tica Bolea, Cristian Hancu ( Pixelart Vaslui), Cornel Budeanu (ultimul meu sot), Marius Lupu, pictori din Vaslui si Barlad, Charlie - care spunea bancuri cu duimul ... multi foarte multi! Si toti saraci! Ghighi saracul dadea de baut la toti:) Si asa, incet incet - desi serile la Masca erau de milioane, Ghighi a pierdut ... milioane:) Dar nu ne-a pierdut pe noi! Asa ca, de Valentine Day, ne-am adunat la un PUB din Barlad, unde am filmat un videoclip pentru Imnul "Masca" - text - eu si muzica sotul meu Cornellius (Lutu)  Budeanu (Dumnezeu sa-l ierte!). Ne-am asezat (conform regiei:) la coada la intrare la "Masca" si am cantat pana am plans! Asa ca, draga Ghighi, draga Cornel, draga Ion Enache, sa stiti ca voi nu ati murit! Si nici "Masca" lui Ghighi! Traieste ca si voi in inimile noastre, iar pe 14 februarie  v-am simtit alaturi! Dumnezeu sa va tina la sanul lui Lutu si Ghighi! Va voi iubi mereu, artisti boemi si inconstienti ce ati fost:)) ... Mi-este asa de dor de tineretea mea incat aproape ma doare:) 

Iata rezultatul intalnirii de pe 14 februarie! 




Un comentariu:

Anonim spunea...

Ce frumos! Ce ani frumosi! Eu nu am fost cu voi la MASCA, dar l-am cunoscut pe Cornel, intr-un alt "décor"...Cu el am ajuns la finala Cantarea Romaniei, cu un montaj literar superb. Au fost cei mai frumosi ani din viata mea.Dumnezeu sa-i odihneasca pe toti acesti oameni frumosi si curati la suflet...Nu-I vom uita niciodata!