marți, 2 martie 2010

M-am saturat!

Nu am chef de nimic si de nimeni...E starea de trecere de la un anotimp la altul sau starea de sila care te cuprinde cand vezi in ce lume am ajuns sa traim?? Astazi am reusit sa sochez un portar...de la spital! De ce ? Ascultam in masina pe Nicu Alifantis si Cenaclu Flacara....S-a mirat omul..."Vai ce muzica romantica ascultati dvs!", iar cand i-am spus ca probabil eu fac parte dintre cei 1% romani care nu asculta manele, mi-a zis "De ce nu ascultati, ca e frumoase si bune de ascultat in masina, cu muzica dvs o sa adomiti!!!!". Aproape ca-mi dadeau lacrimile de furie.... popor de manelisti ce suntem! Mi-a spus un amic din SUA un banc extrem de bun: Dumnezeu a fost acostat de Sf. Petru si apostrofat: - Doamne, Orientului Miljociu i-ai dat petrol, Germaniei paduri, Italiei vin, Frantei frumusetea femeilor, dar Romaniei i le-ai dat pe toate! De ce atata discrepanta?? La care Dumnezeu a zis: - Stai sa vezi ce popor ii dau! Corect!

2 comentarii:

Alina Darie spunea...

Interesant! Si, dintr-odata, imi vin in minte urmatoarele: nu cred ca m-as putea supara pe gustul muzical al unui om. De altfel, sustin cosmopolitismul in materie de sunete :D : ascult cu aceeasi placere orice, de la ABBA, pana la Michael sau Gil Dobrica; ma regasesc, daca sufletul meu doreste la un moment dat, in Sofia Vicoveanca, in Sakira ori Paula Seling. Ma las invaluita intr-o piesa de mare "respiratie" sentimentala a lui KENNY G, dar, cand ma simt mishto de tot, plina de veselie si de viata, imi pun o muzica lautareasca, d-aia de anverghura, de talent si shmecherie, infocata, ca sa-mi remontez optimismul, ce dracu'! Ori, daca supararea imi da tarcoale, imi place sa ascult pe Nelu Ploiesteanu, ca le zice adevarat... Pe Faramita Lambru, pe Gabi Lunca sau frumusetea aia neagra, Narcisa Moisa, sau cum ii zice... Daca primesc semne de iubire, intr-o dimineata, cata vreme stau la cafea, atunci caut pe youtube Holograf, Directia 5 sau muzica de demult a Laoredanei Groza. "Buna seara,iubite, te-astept...tra la laaaaa". Nu fac mofturi, mai pe scurt ! Inimioara mea comanda MUZICA , nu prejudecati ! Admir si ritmurile indiene, la fel de mult precum naiul lui Gheorghe Zamfir, dar e clar ca-mi place Nancy Ahram sau rusul VITAS si soprana Mariana Nicolesco! In nimicnicia mea, daca visele imi dau tarcoale, as ascultat-o pe Celia, pe Zanaida Julea, pe pustoaica aia Diana Prepelita sau pe Viorica si Ionita din Clejani. Ma alina Roberta Flack, cum spune ea "Imi ucizi sufletul incet...Si eu te las...". De ce nu si Olimpia Paciu sau pacatosul de Elton John? Sigur ca da! Imi mai plac si romantele, ori valsurile, ori "Hai Catrina si-mi arata" in stilul Mioarei Velicu sau al Laurei Lavric. De cand cu "Danses pentru tine", i-am ascultat cateva melodii lui Jean de la Craoiva. Pe bune! Si chiam mi-a placut una! Se numeste "Inima de gheata". Apoi m-am intors la preferata mea, Shania Twain. Ce voce! ce stil! Dar nu renunt sa ascult cam odata la doua, trei seri, pe Lee Ann Rimes, cu "Can't fight the moonlight" sau, cea mai frumoasa piesa a ultimilor ani, "How do I live". Si cand ma plictisesc unii, iar creez emotie cu "Dac-as sti ca maine mor/Mi-as cumpara un pistol/Ca sa pun intr-un minut/Toti dusmanii la pamant! :)))), cantata de o rromanca foarte haioasa, nu mai tin minte cum ii zice. Sa nu-l uit pe Dan Spataru! Doamne, omul asta merita recunostinta poporului roman! Multa alinare a adus in vremea comunismului! Normal ca nu uit de Ofra Haza! Sau Benone Simulescu. Ori Andra. Del;ia Matache! Si, fireste, Sandi Tom!
In concluzie: imi place muzica! Si stiu ca orice cantec, de la rock pana la manea si inapoi, poate fi alinarea cuiva. Oamenii nu se judeca in functie de prefrintele muzicale. Si nici preferintele muzicale in functie de oameni!

Dan Gheorghe spunea...

aflu de curand ca in finlanda acordeonul are cu totul alta intrebuintare decat in romania. daca la noi e folosit mai mult pentru manele, ei bine in finlanda se canta muzica clasica. cu acordeonul. se dau concerte. se canta si in biserici. e o alta lume...